Welcome, reader! According to Antony Hegarty in this second decade of the new century our future is determined. What will it be? Stays all the same and do we sink away in the mud or is something new coming up? In this blog I try to follow new cultural developments.

Welkom, lezer! Volgens Antony Hegarty leven we in bijzondere tijden. In dit tweede decennium van de eenentwintigste eeuw worden de lijnen uitgezet naar de toekomst. Wat wordt het? Blijft alles zoals het is en zakken we langzaam weg in het moeras van zelfgenoegzaamheid of gloort er ergens iets nieuws aan de horizon? In dit blog volg ik de ontwikkelingen op de voet. Als u op de hoogte wilt blijven, kunt u zich ook aanmelden als volger. Schrijven is een avontuur en bloggen is dat zeker. Met vriendelijke groet, Rein Swart.

Laat ik zeggen dat literaire kritiek voor mij geen kritiek is, zolang zij geen kritiek is op het leven zelf. Rudy Cornets de Groot.

Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rage at close of day; Rage, rage against the dying of the light. Dylan Thomas.

Het is juist de roman die laat zien dat het leven geen roman is. Bas Heijne.

In het begin was het Woord, het Woord was bij God en het Woord was God. Johannes.



vrijdag 31 mei 2013

Liefste, vaarwel (gedicht)




Jij bent de mooiste
mijn liefste
mijn stralende liefde
verrukking is te zwak

Je glanst altijd weer uitbundig
over velden vol gele bloemen
in bomen met het zachte groen
je maakt alles zo nieuw

Ik stamel wat clichés
woorden schieten tekort
om jou uit te drukken
ik kijk je aan.

Je bent mijn allerliefste
je wonderschone schoonheid
overrompelt me ieder jaar opnieuw
ik kijk mijn ogen uit mijn ogen

Je gaat, zeg je.
het zit er weer op
je hebt je taak vervuld
ieder om de beurt

Ons afscheid is onvermijdelijk
het kost me moeite
je vaarwel te zeggen
je los te laten

Hoe moet het verder, al
dat wachten, de lange dagen
en vooral de korte
tot het volgend voorjaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten